2007-03-08

Undvika krash vid debug av flöden i MOSS

Detta var ett stort problem för mig och enligt vad jag kan se på olika forum var jag inte ensam.

Det jag vill göra är alltså att debugga ett workflow som är deployat i MOSS 2007, detta gör jag naturligtvis genom att göra en attach mot w3wp.exe-processen. Detta leder oftast till att visual studio krashar och tar med sig IIS och allt annat i fallet, detta är otroligt tidskonsumerande (och frustrerande)

Det finns en LÖSNING!!.. jag snubblade över den när jag läste en annan blogg (har inte kvar länken, sorry) medan jag försökte hitta en lösning på ett annat problem.

Lösningen är otroligt enkel, när jag väljer attach i visual studio så väljer jag samtidigt Attach to: Workflow code i samma dialog.

Hoppas detta sparar tid åt er, det kommer det att göra åt mig i alla fall =)

Inga kommentarer: