2008-09-03

Tillbaka!!

Nu är föräldraledigheten slut för denna gång och jag har sedan i måndags börjat på ett nytt uppdrag. Att fördriva två månader med min son var ett grymt beslut och vi har byggt grunden till en underbar relation =)

Hur som helst har jag turen att arbeta med ett projekt som involverar workflow foundation. Anledningen till att jag valt den tekniken i projektet skall jag försöka förklara i ett inlägg framöver.
Detta innebär naturligtvis även att några av mina trevliga kollegor kommer att få knacka WF-kod i mängder närmaste tiden och det skall bli kul (för mig i alla fall, hoppas att de tycker det också)

I höst skall jag hålla två WF-utbildningar på addskills och jag hoppas att intresset är större än förra gången (den kursen blev tyvärr inställd)

Har precis läst M.Deurell's blogg och inser att han verkar rätt hooked på powershell (inte så konstigt då det r0xxar), det kanske är ett bra verktyg för att hålla koll på WF också.. vem vet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomment tillbaka. WF finns fortfarande kvar. Bara så att du är uppdaterad.

/dag

Anonym sa...

Du bör absolut kika på Powershell för att övervaka dina WF, i DinnerNow.NET applikationen finns det färdiga cmdlets för att göra en del övervakning.

http://www.dinnernow.net/

Daniel sa...

Det var ett tag sedan jag dök ned i dinnernow senast, låter som en bra anledning att kika lite mera =)